Kako zlu reći NE?

Iskustvo je svakoga čovjeka borba se s utjecajem zla koje želi gospodariti, zapovijedati, nadjačati dobro i u nama i oko nas. Počesto nam se učini da je zlo izrazito moćno, presnažno i da ga je nemoguće pobijediti i istrgnuti se od njegove želje da nas nadvlada. Je li doista tako?

Krenimo od početka. Svijet i čovjek u svijetu stvoreni su dobri. Stvoritelj, Bog, stvarajući čovjeka na vrhuncu stvaranja zadovoljan je stvorenim jer bijaše veoma dobro. Prema tome i čovjek je dobar. Stvoren je na sliku samoga Dobra. U Isusu postaje ljubljenim djetetom Božjim. Toga valja uvijek biti svjestan. Sve što postoji, pa i ja sam izvor imam u Dobrome. U Bogu koji je dobar. To je moje podrijetlo. Zlo je ušlo u svijet po đavlovoj oholosti koji na lukav i prepreden način čovjeka uspijevalo udaljiti od Boga. Čovjek, potpao pod utjecaj zloga svome Tvorcu govori ‘ne’. Bog tada ne ostavlja čovjeka, ta on je stvoren na njegovu sliku. Na sve moguće načine trudio se i trudi imati čovjeka uza se, uvjeravati ga da je najljepše kada je uz njega. Uvijek poštujući čovjekovu slobodnu volju, Bog čovjeka privlači k sebi. Vrhunac te Božje skrbi za čovjeka i njegovo dobro je utjelovljenje Isusovo. Čovjek nije uspijevao sam u borbi protiv lukavštine zla. Tonuo je sve dublje. Trebalo mu je izbavljenje, otkupljenje. Da, to je velika istina; čovjek nije sam u stanju oduprijeti se utjecaju zla. Zlo je lukavo. Od Isusa je đavao nazvan ocem laži. Laž je jer zlo naizgled čini privlačnim i primamljivim, za oči zamamljivim, a zapravo zamagljuje

Isus u pustinji susreće se s ocem laži. Želeći iskoristiti Isusovu tjelesnu slabost nakon dugog posta, napasnik mu prilazi kroz tri napasne ponude. Kamenje pretvoriti u kruh i utažiti si glad, pokloniti se pred zavodnikom i biti nagrađen vlašću i slavom svijeta, te baciti se s hrama i iskušati Božju brigu za njega. U svim napastima đavao Isusu prilazi iskušavajući i niječući njegovo božansko dostojanstvo. Uvijek polazi s tvrdnjom: ‘Ako si Sin Božji’. On ne priznaje Božju moć. Želi da i sam Isus sebe dovede u pitanje. Ali to se ne događa. Vrijeme provedeno u pustinji za Isusa je ponajprije bilo vrijeme snažne povezanosti s Ocem. On se najprije s Njime četrdeset dana susretao oči u oči. Iz bliskosti s Ocem Isus crpe snagu oduprijeti se zlu i Zlome. Pouka je to i za nas u kušnjama i napastima. Jedino bliskost s Bogom pruža nam snagu nadvladati zlobne napade ‘oca laži’ od kojih nismo izuzeti, ali nismo pred njima nemoćni. I sami se ponekad osjećamo kao u pustinji, prepušteni samima sebi i svakovrsnim napadima koji nas žele strovaliti i život nam učiniti paklom. Ali pustinja može biti idealna prilika za razgovor s Bogom u četiri oka.

I sam Isus snagu za suprotstavljanju izazovima zla posjeduje iz blizine s Bogom. Zlobni utjecaji zla tako često ‘kucaju’ i na naša vrata, i nas žele baciti na koljena, strovaliti u malodušje i grijeh i konačno udaljiti od Boga. Jedini način kako se tome oduprijeti jest ovaj Isusov način, bliskost s Bogom, razgovor s Njime, molitva i meditacija. Kada se izložimo suncu, može naići tmurni oblak ali on nije u stanju zauvijek izbrisati sunčevu toplinu. Kada se čovjek vjernik okrene Bogu, redovito moli i trudi se živjeti po riječi Božjoj, tada u sebi sabire kapital koji se ne iscrpljuje pred napadima nikakvoga zla. Isus đavla susreće u pustinji, nakon dugoga posta, iscrpljen i klonuo. I naše je iskustvo da nas zlo napada i izaziva kad tjelesno i duhovno malakšemo, kad smo iscrpljeni i malodušni, kad nam sve snage klonu. Zli lukavo želi iskoristiti naše slabosti kako bi nama manipulirao. Što tada kada smo toliko nemoćni da mislimo kako nemamo načina suprotstaviti se zlu? Isus nam daje jasan primjer. On se poziva na Oca, na Boga. Jedino je Bog jači od svega negativnoga. U pustinji se može izgubiti sve, samo ne Bog. On je često ondje najrječitiji. Isus je svjestan te Božje blizine unatoč iscrpljenosti i izazovnosti zla. Ne izgubiti iz vida Božju blizinu, i za nas je ključno u borbi s izazovnošću kojom nas đavao lukavo napastuje. Mnogi koji su doživjeli teška iskušenja, proživjeli napast pustinjske osamljenosti, dokle god su vjerovali Bogu izašli su iz tih teških okolnosti kao pobjednici.

Još jednom ponovimo. Đavao Isusa želi dovesti u pitanje. Govori mu ‘ako si Sin Božji’. To je njegova zavodnička taktika, on želi obeshrabriti, obezvrijediti i omalovažiti čovjeka. Dovesti ga u stanje da posumnja i u samog sebe i u Boga. Jer, samo s takvima on može manipulirati. Čovjek svjestan svoga dostojanstva, veličine djeteta Božjega, on čvrsto stoji na nogama. Naprotiv tome, malodušnost i očaj u našem životu mogu biti ‘plodno tlo’ da podlegnemo zlobnom utjecaju zla. Zato prije svake druge borbe, valja nam se boriti protiv malodušja, očaja i obeshrabrenosti. Nismo sami, Bog nam je bliži nego smo bliski samima sebi. Vjera je ona koja nas izdiže iz takvih očajavajućih stanja. Čovjek koji vjeruje uvijek pronalazi načina da se izdigne iz negativnih misli, osjećaja i okolnosti. Jer zna da kroz život ne korača sam i da mu je konačni cilj neupitan, a to je zajedništvo s Bogom koji je ljubav. Kad se izdignemo iz obeshrabrujućih osjećaja i misli, kad čvrsto stanemo na noge oslonjeni vjerom u Boga, onda imamo snagu i boriti se protiv svakoga zla. Čovjek nije nemoćan pred utjecajem zla. Čovjek, ti i ja, spašena smo bića. Korizma nas na to podsjeća. Isus na križu pobjeđuje svako zlo. Zlo nema posljednju riječ. Ono se pokušava lukavim načinima uvući u naš život, ali, ako sami ne dopustimo, ne može nas svladati i nama manipulirati. S Isusom se pobjeđuje i nadvladava svako zlo. Isus ima posljednju riječ. Pred njom đavao nema snagu. Isus kojemu ćemo dati više prostora u životu, molitva kojom ćemo s Njime njegovati odnos, osposobljava nas u borbama s ‘ocem laži’. Samo je Isus jači od njega. A i mi, dok smo na Isusovoj strani.

 

Autor: Matej Glavica

1,433 total views, 3 views today

Admin

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

<

*

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

%d blogeri kao ovaj: