Vidješe oči moje spasenje tvoje

Razmišljanje o današnjem evanđelju

Isus – svjetlo svijeta. Simbolika svjetla trajno je prisutna u religioznom doživljaju i izričaju. Kroz simboliku svjetla i svijeće premošćivalo se svjetove, narav i nadnarav.

Svijeća svijetleći nestaje. Slika za ljudski život. Dok se svijetli drugima – nestaje se, ali i nanovo rađa. Stari je grčki mudrac tražio svjetlo ‘po danu’. Svi ljudi traže životno svjetlo koje ne dolazi s jutrom ni kozmičkim suncem. Mi ljudi smo potrebni životnog svjetla, svjetla koje će nam osmisliti današnje i sutrašnje dane.

Čovjek je trajno bio u opasnosti da mu se ne podmetne “rog za svijeću”, da mu se ne ponudi surogat umjesto istinskog Ideala i istinskog Svjetla. I svi smo mi tražitelji, pa nitko za nas ne može naći svjetlo, zato smo u opasnosti da ne pogriješimo i ne budemo sretni, da nam život ne bude smišljen. Isusovo prikazanje u hramu i njegovo ponuđenje svijetu novog božanskog lica i nove ljudskosti je novo svjetlo i novi putokaz kako postati sretan i vječan.

Zabrinutost današnje generacije za budućnost je normalna i uvijek je postojala. Prikazanje u hramu imalo je značenje prosvjetljenja i Božjeg nastanjenja u ljudima. Prikazanju je bio cilj prosvjetljenje božanskim svjetlom. Nakon što su Isusa kao Svjetlo prepoznali mudraci i pastiri, prepoznaju ga hramski ljudi i proroci.

On postaje svjetlo svim ljudima i cijelom kozmosu. Optimizam je prisutan u ‘starcima’ koji u sebi imaju Duha (Šimun). Kad se čini da se gase mnoga svjetla, ‘Šimuni’ ne proklinju već se mole, drže baklju svoje duše i svijetle dolazećim generacijama. To je starost otvorena prema budućnosti – proročka starost. To je starost koja je smišljeno živjela svoju sadašnjost.

Tek kad se svojoj djeci – svijetu, mlađoj generaciji pokaže životno svjetlo, tada umiranje nije umiranje niti nešto zastrašujuće. Tko je u životu vjerovao u ljubav i Božje svjetlo ne boji se smrti. Koliko li je danas ‘Šimuna’ u Crkvi, u kršćanstvu, koji mole i vole, koji se nadaju i vjeruju u mlade generacije? Koliko danas stare generacije pale Svjetla ili ih gase? Druga lica koja nam govore o nama i Isusu jesu ‘Ane’. Mnoge su Ane (majke) u svijetu, u Crkvi.

Mnoge su plemenite bake. U ona vremena komunizma veliki Solženicin je zahvalio ruskim bakama što su u Rusiji spasile vjeru u Isusa Krista. One spašavaju povjerenje u druge, u Boga, u budućnost. Koliko li je ‘Ana’ pokazalo Isusa svjetskim umnicima i tražiteljima? To nitko ne zna, ali mnogi se dobro sjećaju onih vremna ‘tajne vjere’ koju su starice palile.

Kukanje nad ‘novom generacijom’ ništa ne doprinosi, dok skromnost i vjera u božansko prosvjetljenje donosi osmišljenje čovjeku i svemiru. Isus je s prikazanjem već postao kozmički Krist koji će svu vječnost osvjetljavati put u budućnost. Skromna Marija, skromni Šimun i Ana pokazuju Svjetlo svijetu, pokazuju smisao čovjekovom življenju: Ljubav Božja i ljudska osmišljavaju čovjekov život u veselju i radosti, u boli i žalosti.

Ljubavlju se pobjeđuje sadašnje i buduće nedaće. Ljubav spaja generacije, ljubav spaja narode i rase. Ljubav teče kao živa Božja rijeka kroz naše živote i svemirom. Prepoznajmo ju u sebi i drugima. Isus je onaj koji je jedini bio identičan svojim riječima. Riječi i djela su bili identični samo kod Isusa. Kod svih nas se razlikuju. To je ono što se zaklinje svećenika pri ređenju, da živi ono što naučava.

Tek tada je svjetlo Isusovo. Jer propovijedati je na neki načini prorokovanje u ime Isusovo. U mnogim starim tradicijama bio je običaj da najstariji objavljuje, navješta budućnost novorođenom. Tako čini i stari Šimun i proročica Ana.

Takva su plemenita nadanja u svim plemenitim djedovima i bakama. Tako su činili starci koji su imali vjeru u Boga i budućnost. Tako su činili starci koji su vjerovali u vječni život. Mesija se objavljuje čovječanstvu na način običnog djeteta od najjednostavnijih roditelja (Marije i Josipa). Sve one koji su otvoreni ljubavi obasjat će Vječno svjetlo – Mesija.


Autor: Marijan Jurčević, OP 

2,349 total views, 6 views today

Admin

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

<

*

%d blogeri kao ovaj: