Upute mladima Svetog Ivana Pavla II. “Muško i žensko – stvori ih”

Osuvremenjivanjem ideje čistoće, Ivan Pavao II. stvorio je novi pokret mladih ka uzdržavanju prije braka. Ne na način zabrane, nego oplemenjivanja tog dara tjelesnosti.

Sveti Ivan Pavao II. jedan je od najkarizmatičnijih papa našeg vremena. Njegov pontifikat protezao se i kroz krvavo rađanje naše države, a iz pozicije Rimskog prvosvećenika borio se u bok sa našim braniteljima za Hrvatsku neovisnost. Kao etičar i vrsni poznavatelj moralne teologije Katoličke crkve, današnjoj mladeži ostavio je neprocjenjivo blago u govorima sabranima u djelo “Teologija tijela”.

Osuvremenjivanjem ideje čistoće, Ivan Pavao II. stvorio je novi pokret mladih ka uzdržavanju prije braka. Ne na način zabrane, nego oplemenjivanja tog dara tjelesnosti. Donosimo nekoliko njegovih ideja i uputa mladima:

1. Muž i žena nose božansku sliku

Čovjek, kojega je Bog stvorio kao muško i žensko, nosi božansku sliku otisnutu na svom tijelu „od samog početka“. Muškarac i žena predstavljaju dva različita načina ljudskog „biti tijelo“ u jedinstvu te slike.
(2. siječnja 1980.)

2. Muškarac i žena su stvoreni jedno za drugo

Sam čovjek ne može u potpunosti shvatiti ovu bit [biti osoba]. On to shvaća samo postojeći „s nekim“ – i još dublje i potpuno – postojeći „za nekoga“. Zajedništvo osoba znači postojati u uzajamnom „za“, u odnosu uzajamnog dara.
(9. siječnja 1980.)

3. Naša tijela nam omogućuju da postanemo dar drugima u ljubavi

Ljudsko tijelo sadrži od samog početka … sposobnost izražavanja ljubavi; ljubavi u kojoj osoba postaje dar – a pomoću ovog dara ispunjava smisao svoga bića i postojanja.
(16. siječnja 1980.)

4. Tijelo otkriva otajstvo Božje ljubavi prema ljudskim bićima

Tijelo, i jedino ono, sposobno je praviti vidljivim ono što je nevidljivo: duhovno i božansko. Ono je stvoreno kako bi u vidljivu stvarnost svijeta prenijelo otajstvo skriveno od pamtivijeka u Bogu [Božju ljubav prema čovjeku], i tako postalo njegov znak.
(20. siječnja 1980.)

5. Brak je najstarija objava Božjeg plana

Brak je „najstarija objava [Božjeg] plana u stvorenom svijetu, s konačnom objavom – da je „Krist ljubio Crkvu i sam sebe predao za nju“, darujući tako braku svojom otkupiteljskom ljubavi karakter i smisao.
(8. rujna 1982.)

6. Brak je ujedinjenje u jedno ljudsko tijelo

Brak … je sakrament u kojem muškarac i žena, pozvani postati „jedno tijelo“, sudjeluju u Božjoj kreativnoj ljubavi. Oni sudjeluju u tome činjenicom da su stvoreni na sliku Božju te su zbog toga pozvani na određeno zajedništvo (communio personarum), i zato što je isti ovaj savez od početka bio blagoslovljen plodnošću.
(15. prosinca 1982.)

7. Muškarci su pozvani ljubiti žene kao što je Krist ljubio Crkvu, a žene su pozvane biti podložne svojim muškarcima kao Kristu

Muž je iznad svega onaj koji ljubi, a žena, s druge strane, je ona koja je ljubljena. Možda se može krivo shvatiti ideju o podložnosti žene svom mužu, kao o nekom stanju ropstva. Pravilno shvatiti izjavu moguće je u kontekstu cjelokupnog teksta iz Poslanice Efežanima, koji prije svega govori o „iskustvu ljubavi“. Naime, „iskustvo ljubavi“ prema Poslanici Efežanima govori o podložnosti Crkve Kristu, jer je Krist dao život za Crkvu, te stoga označava iskustvo Njegove ljubavi.
(1. rujna 1982.)

8. Poziv na brak zahtijeva shvaćanje „teologije tijela“

Oni koji traže ostvarenje vlastitog ljudskog i kršćanskog poziva u braku pozvani su, prije svega, istražiti „teologiju tijela“, čiji početak nalazimo u prvim poglavljima Knjige Postanka – u opisu života i ponašanja prvih ljudi. Kako je samo, na putu do bračnog poziva, neophodno temeljito poznavati značenje ljudskog tijela, u njegovoj muževnosti i ženstvenosti! Ispravna svijest o bračnom značenju tijela svakako je potrebna.
(2. travnja 1980.)

9. Ljudska spolnost je darivanje samog sebe u braku i prokreaciji

Bračni čin … „u isto vrijeme“ ujedinjuje muža i ženu u najbližoj mogućoj intimnosti „i omogućava im da sudjeluju u stvaranju novog života.“ I jedno i drugo događa se „kroz temeljnu strukturu“. Iz toga slijedi da čovjek (s nužnošću ispravnog razuma) mora prepoznati u isto vrijeme „dvostruko značenje bračnog čina“ i također „neodvojivu vezu između ujedinjujućeg značaja i prokreativnog značaja bračnog čina.“ Ovdje je riječ o čitanju jezika tijela u svjetlu istine.
(11. srpnja 1984.)

10. Krist je uzor kršćanskom braku

Sam Krist manifestira tu savršenu ljubav kojom je ljubio [Crkvu] dajući sebe samog za nju. Ova je ljubav slika i nadasve model ljubavi koju muž treba pokazati svojoj ženi u braku, kada su međusobno podložni jedno drugome „iz poštovanja prema Kristu“.


(25. kolovoza 1982.)

Izvor: Catholic-link
Prijevod: Martin K./Bitno.net
Za priznajem.hr obradila: Cereal

21,726 total views, 6 views today

Admin

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

<

*

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

%d blogeri kao ovaj: