Što su sedam truba iz Otkrivenja?

Sedam truba su opisane u Otkrivenju 8,6–9,19; i 11,15-19. Sedam truba su „sadržaj“ sedmog pečata koji poziva anđele da zatrube (Otk 8,1-5). Sud koji su navijestile sedam truba dogodit će se za vrijeme nevolje u posljednja vremena.

Prva truba. Kad prvi anđeo zatrubi, svijet će doživjeti „tuču i oganj pomiješane s krvlju“ (Otk 8,7). Trećina će stabala na svijetu biti spaljena u ovoj pošasti, a sva trava uništena. Ovaj sud ima neke sličnosti sa sedmom pošasti u Egiptu (vidi Izl 9,23-24).

Druga truba. Drugi anđeo zatrubi na nebu. Rezultat toga je da „nešto kao gora velika, ognjem zapaljena, bȋ bačeno u more“ (Otk 8,8). I trećina mora se pretvori u krv, trećina brodova potone, a trećina svega što je živo u oceanu ugiba (r. 9). Ovaj je sud na neki način sličan prvoj pošasti u Egiptu (vidi Izl 7,20-21).

Treća truba. Treća truba je kao druga, osim što se odnosi na svjetska slatkovodna jezera i rijeke umjesto oceane. Naime „pade s neba zvijezda velika“ i zatruje trećinu voda (Otk 8,10). Ova zvijezda dobila je ime Pelin, te od nje mnogi umiru (r. 11). U botanici, pelin (Artemisia absinthium) je biljka slična grmovima poznata po ekstremnoj gorčini i otrovnim svojstvima.

Četvrta truba. Četvrta od sedam truba donosi promjene u nebesima. „I bȋ udarena trećina sunca i trećina mjeseca i trećina zvijezda, tako da trećina njih potamni; i dan izgubi trećinu svojega sjaja, a tako i noć“ (Otk 8,12).

Nakon četvrte trube, Ivan primjećuje posebno upozorenje koje dolazi od anđela koji leti zrakom. Ovaj anđeo glasno uzvikuje: „Jao! Jao! Jao onima koji prebivaju na zemlji od ostalih glasova trubalja ove trojice anđela koji će zatrubiti!“ (Otk 8,13) Iz tog se razloga peta, šesta i sedma truba nazivaju „tri jao“.

Peta truba. Peta truba (i prvi jao) rezultira zastrašujućom pošasti „demonskih skakavaca“ koji napadaju i muče nespašene pet mjeseci (Otk 9,1-11). Pošast počinje „zvijezdom“ koja pada s neba. Ova zvijezda je najvjerojatnije pali anđeo, budući da mu je dan „ključ ždrijela bezdanova“ (r. 1). Otvara bezdan, puštajući hordu „skakavaca“ koji imaju „vlast štipavca zemaljskih“ (r. 3). Skakavci ne diraju biljni život Zemlje; već napadaju upravo „ljude koji nemaju pečata Božjega na čelima svojim“ (r. 4). Pet mjeseci ovi skakavci muče ljude, čija je tjeskoba toliko velika da žele umrijeti, ali „smrt će bježati od njih“ (r. 6). Skakavci ne smiju nikoga ubiti, samo mučiti.

Ovi demonski „skakavci“ imaju „kralja“, koji je anđeo bezdana (Otk 9,11). Na hebrejskom je njegovo ime Abadon, a na grčkom Apolion, što znači „Razarač“. Skakavci su opisani neobičnim pojmovima: izgledaju kao „konji spremni za boj“. Nose nešto poput zlatnih vijenaca, a lica su im kao ljudska (r. 7). Imaju kosu poput ženske kose i zube poput lavljih zubi (r. 8). Imaju nešto poput željeznih oklopa, a njihova krila zvuče poput grmljavine „bojnih kola s mnogo konja što jure u boj“ (r. 9). Poput škorpiona imaju žalce u repovima (r. 10). Ovaj je opis potaknuo na mnoga različita tumačenja: Je li to vizija helikoptera, barbarskih ratnika, sotonski osnažene vojske ili stvarnih stvorenja s dna pakla? Zasigurno nećemo znati dok se to ne dogodi.

Šesta truba. Šesta truba (i drugi jao) uključuje napad na još jednu demonsku hordu (Otk 9,12-21). Jednom kad se oglasi šesta truba, glas s Božjeg oltara poziva na oslobađanje „četiri anđela svezana na velikoj rijeci Eufratu“ (r. 14). Ta su četiri anđela bila držana u zatočeništvu samo za tu svrhu: uništenje tijekom nevolje (r. 15). Ta četiri zla anđela vode nadnaravnu vojsku konjanika od dvije stotine milijuna da ubiju trećinu čovječanstva (r. 16). Konjanici imaju oklope „boje ognja i hijacinta i sumpora“ (r. 17). Njihovi konji imaju „glave konja bijahu kao glave lavova, i iz usta im izlazi oganj i dim i sumpor“, a „repovi su im nalik zmijama“ (r. 17-19). Ubijaju ustima i repovima.

Unatoč težini i užasima ovih zala, preživjeli na zemlji i dalje se odbijaju pokajati. Nastavljaju u svom idolopoklonstvu, ubojstvima, čarobnjaštvu, seksualnom nemoralu i krađi (Otk 9, 20-21).

Nakon šeste trube doslovna je stanka. Ivan vidi kako se anđeo spušta s neba s malim svitkom u ruci. Dano je obećanje da će „u dane glasa sedmoga anđela, čim zatrubi, dovršiti se tajna Božja, kao što evanđeljem navijesti slugama svojim, prorocima“ (Otk 10,7), a Ivanu je rečeno da mora još prorokovati (r. 11). Slijedi opis dvojice svjedoka koji će propovijedati u Jeruzalemu i izvršiti čuda prije nego što budu ubijeni. Bog će ih onda podići u život i uzeti na nebo (Otk 11,1-13).

Sedma truba. Sedma truba (i treći jao) se oglasi, a odmah se na nebu oglase snažni glasovi. „Kraljevstva ovoga svijeta postadoše kraljevstva Gospodina našega i Pomazanika njegova, i on će kraljevati u vijeke vjekova“ (Otk 11,15). Dvadeset i četiri starješine govore: „Dođe gnjev tvoj, i vrijeme da se presudi mrtvima… i da se zatru oni koji zatiru zemlju“ (r. 17). Očito je da će Bog dovršiti posao jednom zauvijek. Na zvuk sedme trube, hram Božji otvara se na nebu i „pokaza se Kovčeg saveza njegova u hramu njegovu; i nastadoše munje i glasovi i gromovi i potres i tuča golema“ r. 19).

Ovime završava sedam truba. Sve je spremno za sedam anđela sa sedam čaša Božjeg gnjeva. Ovi anđeli stoje unutar sada otvorenog hrama, spremni da iskorače i donesu konačni sud na zemlji (Otk 15).


https://www.novizivot.net/2018/01/15/sedam-truba-otkrivenje/

773 total views, 4 views today

Admin

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

<

*

%d blogeri kao ovaj: