Molitva za izljev Duha Svetoga

Dugogodišnji aktivni član Obnove u Duhu , p. Rufus Pereira u vezi Seminara kaže slijedeće: “Seminar novoga života u Duhu”, nije ništa drugo nego temeljno naviještanje Evanđelja kako bi se doživjelo iskustvo koje se naziva “krštenje u Duhu Svetomu”.
Cilj toga seminara jest svjesno i slobodno otvaranje osobe za molitvu po kojoj doživljava dublje iskustvo Božje blizine, a nazivamo ga «izljev Duha Svetoga».
U vezi te molitve papa Ivan Pavao II. rekao je: «Evo tajne obnavljajućeg iskustva ‘izljeva Duha Svetoga’, koje je tipično iskustvo koje definira proces rasta predložen članovima vaših grupa i zajednica».

Jedan od aktualnih teologa obnove, Raniero Cantalamessa, u svojoj knjizi, postavlja sljedeće pitanje: «U čemu se sastoji izljev Duha Svetoga i kako djeluje? U izljevu postoji otajstvena dimenzija koja se ne vidi. Vidljivi dio, molitvena zajednica, sastoji se od tri stvarnosti: bratske ljubavi, polaganja ruku i molitve. Ti elementi nisu sakramentalni, nego su jednostavno crkveni. U svemu tome sigurno je samo jedno: ne daju braća Duha Svetoga, ne, braća Duha ne daju, nego ga samo zazivaju da dođe na brata ili sestru za koje mole. U tom kontekstu, izljev Duha nije sakrament, ali jest događaj, i to duhovni događaj, jer se događa u Duhu Svetomu».
U svom djelu o Duhu Svetomu, R. Laurentin, o toj molitvi kaže sljedeće: «Primiti izljev Duha Svetoga zapravo znači postati potpuno svjestan prisutnosti Svetoga Duha u vlastitu životu».

Biskup Marijan Oblak (1919. – 2008.), govoreći o crkvenom pokretu Obnova u Duhu i o molitvi za izlijevanje Duha Svetoga, kaže: «Ostala je značajka tog pokreta sastajanje skupine Kristovih vjernika koji zajedno mole i na svakoga pojedinog člana zazivaju novo izlijevanje Duha Svetoga. To se naziva ‘krštenje u Duhu’, da članovi u svjetlu i u snazi Duha doista zažive svoje krštenje, da se po primljenu daru stave na raspolaganje Kristu i u službu Crkvi i braći».

Dakle, ta molitva kroz koju se prima nesakramentalni izljev Duha Svetoga, jest temeljni događaj u Karizmatskom pokretu. Ona obnavlja sakramentalni život članova i daje im novo vjersko iskustvo, te nov duhovni polet.
Otac Bentivegna, teolog talijanske Obnove u Duhu piše o „izljevu“ da je to „jedna posebna manifestacija Duha koja se, kao takva, razlikuje od spomenutih zahvata kojima isti Duh djeluje u sakramentima“.
Zanimljivo je i razmišljanje fra Ive Pavića: „Govori se o „izljevanu“ Duha koje ne dolazi izvana, nego iznutra poput žive vode. Duh Sveti je već u nama po krštenju, samo ga treba „osloboditi“. To znači: Ne radi se o primanju Duha Svetoga, već o njegovu oslobađanju u čovjeku“.
Američki isusovac Fr Bob Faricy naglašava u jednom svojem članku: „Krštenje u Duhu je najvažnija milost i poslanje Karizmatske Obnove“.
Dobro je naglasiti i razmišljanje kardinala Suenensa iz 1996. godine, u vezi te molitve: «Duša Obnove – Krštenje u Duhu – je milost Duhova ponuđena kao osvježenje vjere svim vjernicima».

Dan molitve za „izljev Duha“

Na taj dan organizira se duhovna obnova koja bi trebala još više oraspoložiti sudionike seminara za primanje milosti Duha Svetoga. Dan „izlijeva Duha“ bi trebao imati slijedeće dijelove ili teme: molitva slavljenja, pouka o „izljevu Duha“, obnova krsnih obećanja, predanje života pred cijelom zajednicom. Najvažnija molitva je zazivanje Duha Svetoga na pojedinog brata ili sestru koju treba moliti bez dramatiziranja, posve mirno i staloženo. Treba izbjegavati pobožne i moralne preporuke. Moli se pojedinačno nad svakom osobom. Laici neka ne polažu ruke na glavu osobi nad kojom se moli, oni mogu izraziti bratsku ljubav i podršku bez polaganja ruku ili pažljivim dodirom na ramena. Ako ima mnogo sudionika može se formirati nekoliko molitvenih timova. Molitelji neka budu otvoreni karizmi proročke riječi i neka se primljena riječ ili citat iz Svetog pisma zapiše ili snimi i da osobi nad kojom se moli. Za vrijeme te molitve ostali članovi zajednice mole pred Presvetim Oltarskim Sakramentom. Duhovna obnova završava slavljenjem svete mise, nakon koje novi članovi zajednice mogu posvjedočiti i podijeliti iskustvo primanja molitve za izljev Duha Svetoga.
Nakon godinu dana bilo bi dobro obnoviti svoje predanje. Veliko Vijeće Obnove zagrebačke nadbiskupije predlaže da se to učini kroz „Novo predanje života Bogu u zajednici“. Radi se o svijesti da je molitvena zajednica dar Božji našemu životu, da nas Gospodin poziva na duhovni rast baš u određenoj zajednici i da su braća i sestre osobe koje treba prihvaćati i služiti poradi Gospodina.

601 total views, 7 views today

(Visited 175 times, 1 visits today)
Admin

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*